Agencja outboundowa – czym kierować się przy wyborze?

Często zgłaszają się do nas klienci, którzy próbowali swoich sił w outboundzie, jednak nie przynosiło to zamierzonych efektów. Okazuje się, że nie jest to tak proste jak mogłoby się wydawać. Samodzielne zajmowanie się outboundem zdecydowanie nie jest dla każdego, ale nie oznacza to, że trzeba z niego całkowicie rezygnować. W tym artykule opowiemy Ci o tym, co zrobić, aby zajęła się tym za Ciebie agencja outboundowa, aby móc przeznaczyć swój czas na rozwijanie biznesu.

Kiedy zdecydować się na zlecenie outboundu na zewnątrz? 

Możesz zastanawiać się, czy w ogóle jest Ci potrzebna agencja outboundowa, skoro masz handlowców, którzy mogą się tym zająć. Weź jednak pod uwagę, że czas Twoich sprzedawców jest cenny i warto go przeznaczać na rozmowy z potencjalnym klientem, a nie na przeklikiwanie internetu w poszukiwaniach nowych kontaktów.

Brak znajomości metod outboundowych oraz brak baz mailingowych może okazać się  przeszkodą w prowadzeniu kampanii wysyłkowych. W dodatku bez know-how to zajęcie będzie trudniejsze i bardziej czasochłonne.

Na samym początku warto zweryfikować czy to, ile realnie zarobisz na danym kliencie, nie przewyższy kosztów kampanii mailingowej. Jak to zrobić? Musisz obliczyć, ile wynosi CLV (Customer Lifetime Value) – czyli zysk, jaki przyniesie Ci pozyskany klient i porównać go do stawek agencji. Jeżeli koszty się wyzerują, lub, co gorsza, przewyższają ewentualny zysk – outbound nie jest dla Ciebie. 

Koniecznie przeczytaj nasz artykuł, w którym szerzej opisujemy, kiedy warto zdecydować się na outbound.

Jak przygotować się do szukania agencji outboundowej?

Zanim umówisz się na pierwsze spotkanie z agencją, dowiedz się, na czym polega outbound oraz rozeznaj się w cenach takich usług na rynku. Pomoże Ci to ustalić realny budżet na takie działania i zrozumieć, jakich ofert możesz się spodziewać.

Aby nie opóźniać kampanii, warto wcześniej przygotować zarys Twojej grupy docelowej. Zastanów się:

  • z kim Ci się dobrze współpracuje?
  • jakie problemy Twoich klientów rozwiązujesz?
  • kto najchętniej korzysta z Twoich usług?
  • kto ma finansowe możliwości, aby od Ciebie kupić?
  • ile leadów Twoi handlowcy będą w stanie obsłużyć naraz?

Szybki response time, czyli odpowiadanie zainteresowanym kontaktom jest kluczowe dla sukcesu kampanii. Jeżeli Twój zespół nie nadąży z obsługą potencjalnych klientów, wiele z nich może stracić zainteresowanie ofertą lub po prostu o niej zapomnieć i zdecydować się na współpracę z Twoją konkurencją. 

Przeczytaj o tym, jak profesjonalnie obsługiwać leady z cold mailingu tutaj.

Zachęcamy Cię do przeczytania naszego artykułu, w którym opisujemy częste błędy popełniane podczas przygotowywania strategii outboundowej.

Czym charakteryzuje się dobra agencja outboundowa?

Przed rozpoczęciem współpracy, warto dowiedzieć się, w jaki sposób agencja pozyskuje leady. Niektóre firmy korzystają z gotowych baz mailingowych i wybierają z nich kontakty, które pasują do klienta. Inne tworzą bazy od początku dla każdego nowego klienta. Ten drugi sposób jest skuteczniejszy i bardziej etyczny, ponieważ:

  • wiadomo, jak zostały pozyskane dane firm
  • wiadomo, że maile są aktualne
  • nie ma obaw, że nasza konkurencja kupiła dokładnie tę samą bazę i już kontaktowała się ze wszystkimi osobami na liście

Podczas pierwszej rozmowy dopytaj się, jak wygląda proces kontaktu z potencjalnymi klientami. Czy firma korzysta z gotowych szablonów, czy tworzy maile specjalnie pod daną kampanię? Ważne jest również, aby dowiedzieć się, jak agencja postępuje w razie, gdy zgłoszą się do niej dwie konkurencyjne firmy.

Koniecznie sprawdź opinie na temat agencji lub skontaktuj się z jej byłymi klientami. Możesz ich znaleźć np. na stronie internetowej firmy w wyróżnionych opiniach, a następnie odszukać na LinkedIn. 

Nie ignoruj swoich subiektywnych odczuć w stosunku do danej firmy. Jeżeli podczas konsultacji czujesz, że coś jest nie tak, kontynuuj poszukiwania. Nie warto ryzykować, że współpraca, która ma potrwać co najmniej kilka miesięcy, będzie dla Ciebie nieprzyjemna i stresująca.

Jak ocenić, czy dana agencja outboundowa się sprawdza?

Współpraca z agencją powinna rozpocząć się dogłębną analizą Twojego biznesu – klientów, sposobu komunikacji, wartości i metod sprzedaży. Taki research pozwoli na odnalezienie odpowiednich kontaktów i stworzenie spersonalizowanych treści, które zwiększą szanse na sukces kampanii.

Dobra agencja dostarcza Ci raporty np. cotygodniowe. Fajną praktyką jest również szybkie podsyłanie kontaktu do osób, które wydają się wyjątkowo zainteresowane ofertą. Handlowiec zdąży się z nimi skontaktować, zanim opadnie początkowy zapał. 

Pomimo że outbound przynosi wyniki znacznie szybciej niż inne działania marketingowe, to na efekty też trzeba poczekać – najwięcej odpowiedzi dostajemy dopiero po kilku follow upach.

Dlaczego warto outsourcować?

Opracowanie know-how oraz skutecznych kampanii wymaga naprawdę sporo przygotowań i funduszy – mogą to być nawet lata budowania i szkolenia takiego zespołu. Zastanów się, czy nie warto tej energii przeznaczyć na rozwijanie swojego biznesu, a outbound zostawić specjalistom z wypracowanymi metodami, latami doświadczenia oraz odpowiednimi narzędziami.

Ponadto zatrudniając zewnętrzną agencję, unikniesz kosztów związanych z utrzymaniem pracowników, jednocześnie zyskując wyszkolony i zgrany zespół. Nowy team to też zbiór nowych umiejętności, np. znajomości języków obcych – co w razie chęci ekspansji na pewno będzie bardzo przydatne.

Firmy oferujące takie usługi mogą korzystać również z innowacyjnych technologii i wewnętrznych narzędzi, do których Twój zespół w innym wypadku nie miałby dostępu.

Ostatnim aspektem jest gwarant % pozyskanych leadów, czego nie można powiedzieć o zespole in-housowym – może zdarzyć się tak, że poprzez np. nieodpowiednie targetowanie nie uzyskasz żadnych pozytywnych odpowiedzi podczas całej kampanii.

Co oferuje GetSales?

Na koniec kilka słów o nas i o tym co wyróżnia nas spośród innych firm w tej branży. 

Przede wszystkim w GetSales nie korzystamy z gotowych baz kontaktów, a budujemy je per klient. Do każdej kampanii podchodzimy indywidualnie i tworzymy nowe treści przekazujące wartości naszego klienta.

Staramy się być jak najmniej widoczni dla leada – czyli kontaktujemy się z nim, w taki sposób jakby robił to Twój zespół. Najczęściej korzystamy ze skrzynek mailowych na domenie klienta, pracując jako asystenci handlowców.

Nie rozliczamy się za success fee, tylko za efekt całego projektu. Co to dla Ciebie oznacza? Kampania musi przynieść określoną, minimalną liczbę leadów. Jeżeli początkowo nie jest skuteczna, to dostosowuje się ją do skutku – zmienia treści maili, czy filtry podczas wyszukiwania odpowiednich kontaktów.

W GetSales mamy minimalny gwarant konwersji. To oznacza, że 2,5% z puli osób, z którą się skontaktujemy na pewno stanie się Twoim leadem. 

Jeżeli brzmi to interesująco, umów się z nami na calla. Pogadajmy o tym, czego potrzebujesz.

Potrzebujesz więcej leadów?

Masz za mało spotkań i obawiasz się spadków sprzedaży? A może wręcz przeciwnie. Nie chcesz stać w miejscu i szukasz partnera, żeby jeszcze bardziej podkręcić wynik? 

Chętnie wesprzemy Twoje aktualne działania lead generation, abyś wycisnął ze sprzedaży jak najwięcej. Twoi handlowcy będą mogli skupić się na najważniejszym procesie, jakim jest sprzedaż u leadów, a my zajmiemy się dostarczaniem im nowych szans sprzedażowych.

Umów się na spotkanie i razem uwolnijmy czas Twoich handlowców 🙂

O autorze

Monika Dobrowolska
Monika Dobrowolska
W GetSales zajmuje się nowymi klientami jako New Business Manager. Ze sprzedażą i obsługą klienta związana zawodowo od 6 lat. W wolnym czasie lubi spacery w naturze. Miłośniczka psów.
Scroll to Top