Blog
Effective Sales


Jak budować bazy mailingowe B2B?
To, czy kampania sprzedażowa się uda, w dużym stopniu zależy od tego, jakie wykorzystujesz bazy mailingowe. Ważne jest nie tylko to, co wysyłasz w wiadomości, ale także do kogo wysyłasz wiadomości oraz czy lista mailingowa jest prawidłowa. Tylko jak zidentyfikować, czy listy mailingowe faktycznie są prawidłowe i co to w zasadzie znaczy? Właśnie to chcę


Czy cold mailing w 2022 roku ma jeszcze sens?
„Nie da się już robić skutecznego cold mailingu!” Gdybym dostawał złotówkę zawsze gdy to słyszę, byłbym dzisiaj bogatym człowiekiem. Kampanie cold mailingowe w 2022 roku często kojarzą się ze spamem, nachalną sprzedażą i „masówką”, a przez to z niską skutecznością. Od 2019 roku prowadzę agencję, która specjalizuje się w generowaniu leadów B2B przez cold mail


Pozyskiwanie klientów B2B: aktywna sprzedaż
W największym uproszczeniu, pozyskiwanie klientów może odbywać się na dwa sposoby: pasywnie (inbound) i aktywnie (outbound). W zależności od tego, na jakim efekcie Ci zależy, taką należy przyjąć strategię. Możesz je oczywiście łączyć, jednak wiele zależy od tego, w jakiej sytuacji znajduje się Twoja firma. Mówiąc bardziej precyzyjnie, pierwszy sposób przynosi efekty po miesiącach, a


Co to jest lead i kiedy staje się klientem?
Codziennie rozmawiam z prezesami i dyrektorami handlowymi polskich oraz zagranicznych firm na temat procesu lead generation i zauważam, że każdy trochę inaczej definiuje, co to jest lead. Są leady zimne, gorące, a nawet… smaczne 🙂 Co ciekawe, dla wielu osób te same nazwy znaczą coś innego. Nim zgłębisz swoją wiedzę na temat procesu lead generation


Kiedy warto zdecydować się na outbound?
W biznesie wszystko wolno, ale nie wszystko przynosi korzyść. Po outbound marketing czyli marketing wychodzący (czy dowolną inną formę marketingu i sprzedaży) może sięgnąć każda firma. Pytanie tylko, czy warto? I kiedy warto? W tym artykule przedstawię najważniejsze czynniki od których zależy to, czy w Twojej firmie warto robić cold mailing, czy nie. Klient końcowy


Nowy kanał pozyskiwania leadów w sektorze energetycznym
Luneos Luneos optymalizuje zużycie energii i pomaga obniżać ślad węglowy polskich firm. Ich taktyka zwiększania efektywności energetycznej wykorzystuje przede wszystkim odnawialne źródła energii, co jest szczególnie istotne w procesie transformacji energetycznej. Przeczytaj jak wygląda u nich pozyskiwanie leadów w branży energetycznej. Zaczynając jednak od opisu firmy, Luneos jest to warszawska spółka działająca na rynku energii,


Jak najwięksi podchodzą do SEO? – analiza
Czy największe serwisy internetowe podchodzą do pozycjonowania inaczej? I tak, i nie. Różnica najczęściej leży w skali działań, a w konsekwencji ile czynności można podjąć. Większy budżet daje możliwość na tworzenie większej ilości treści, pozyskiwanie linków wyższej jakości (np. poprzez publikacje sponsorowane w znanych serwisach), czy też zatrudnienie dewelopera lub całego zespołu, aby mieć ich


Książki o sprzedaży i biznesie, które Ci pomogą
Dzisiaj jest 9 sierpnia, czyli Dzień Miłośników Książek. Z tej okazji przygotowałem dla Was trzy książki o sprzedaży i biznesie, które według mnie powinien przeczytać każdy pracownik związany ze sprzedażą, zwłaszcza wychodzącą. Tytuły te trafiły do mnie, bo są praktyczne i merytoryczne. Bez lania wody, napisane od praktyków dla praktyków, trafiające do zdrowego rozsądku. Jeśli


Do kogo skierować kampanię cold mailingową?
Jednym z najczęstszych pytań jakie dostaję od potencjalnych klientów przez rozpoczęciem współpracy jest to do jakiej grupy docelowej najlepiej kierować kampanie cold mailingowe. Odpowiadam wtedy zawsze, że dotrzeć możemy do każdego, bez względu na stanowisko czy wielkość firmy, ale z biznesowego punktu widzenia najlepiej sprawdzają osoby decyzyjne dużych i średnich firm oraz korporacji. Napisałem już