Blog
Skuteczna sprzedaż


Jak obsługiwać leady z cold mailingu?
Choć może się wydawać, że “lead to lead” i każdego trzeba traktować tak samo, to praktyka naszych klientów pokazuje, że leady z cold mailingu mają swoją specyfikę. Ich obsługa jest wyjątkowo nieintuicyjna zwłaszcza wtedy, gdy handlowiec do tej pory obsługiwał leady, które same zgłaszały się do firmy (np. z formularza kontaktowego czy polecenia). Opisaliśmy już


Jak pozyskiwać więcej klientów z poleceń?
W jednym z poprzednich wpisów, Paweł przedstawił dwa najtańsze źródła nowej sprzedaży, czyli byłych i niedoszłych klientów. Dzisiaj zajmę się innym, ale zarazem bardzo podobnym sposobem na pozyskiwanie klientów, który także należy do kategorii “tanie i dobre, bo dobre i tanie”. Mam na myśli polecenia od zadowolonych klientów. Dzięki temu artykułowi dowiesz się jak pozyskiwać


Case study – co to jest i o co w tym chodzi?
Różne narzędzia, z których handlowcy korzystają przy pozyskiwaniu klientów, sprawdzają się na różnych etapach sprzedaży. Inną rolę w procesie pełnią artykułe blogowe, które uświadamiają rynek o danym problemie, inną prezentacja handlowa, która (najczęściej) służy do przekonania świadomych leadów do zakupu, a jeszcze inną case study, czyli studium przypadku. Istnieje kategoria narzędzi, która jest wyjątkowo skuteczna,


Dlaczego moi handlowcy nie pozyskują nowych klientów?
Wyobraźmy sobie dwie sytuacje biznesowe, w której główne role mają handlowcy: 1. Zespół sprzedażowy liczy 8 osób, firma nie dostaje wiele zapytań organicznie (z poleceń czy strony internetowej). W dodatku każdy sprzedawca obsługuje obecnych klientów i samodzielnie szuka nowych leadów. 2. Zespół sprzedażowy liczy 3 osoby, ale jej marketing działa prężnie i miesięcznie generuje 30


Kim jest presales i kiedy go zatrudnić?
Jeśli sprzedaż w Twojej firmie stoi lub nie rośnie tak szybko jak by mogła, możesz sięgnąć po różne narzędzia: zatrudnić kolejnego handlowca, zwiększyć budżet działań marketingowych, skorzystać ze wsparcia agencji sprzedażowej… W firmie może jednak pojawić moment, w którym generowanie nowych leadów nie przełoży się na nowy biznes, bo handlowcy z powodu nadmiaru pracy, nie


Czy Twój marketing pomaga sprzedawcom?
Choć marketing i sprzedaż to działy, które w założeniach idealnie się uzupełniają, w praktyce biznesowej bywa różnie. Zarząd i sprzedawcy nie zawsze traktują działania marketingowe poważnie i nie widzą w nim równego partnera w pozyskiwaniu nowych klientów. Marketingowcy za to często działają w oderwaniu od realnej sprzedaży i zajmuje się głównie tworzeniem grafik i kreatywnych


Jak pozyskiwać klientów cold mailingiem?
Cold mailing, jako metoda pozyskiwania klientów B2B, jest już w Polsce dobrze znany i zazwyczaj nikomu nie trzeba go przedstawiać. Zauważyłem jednak, że firmy często podejmują się samodzielnego automatyzowania wysyłek, nie mając świadomości z jakich etapów składa się outbound. Łącząc to z brakiem wiedzy na temat tego, jakie kompetencje w zespole są potrzebne, żeby skutecznie


Dlaczego outbound nie zadziałał? – wyjaśnienie
Aktywne wyjście na rynek wymaga strategii. Najczęściej ta strategia po prostu… nie powstaje. Właśnie z tego powodu rodzą się osoby, które twierdzą, że „to nie działa”. Według nas jest jednak inaczej – widzimy to w praktyce. Outbound działa, jednak nie u każdego. Dlaczego i co zrobić, aby tego uniknąć? Do skutecznego outboundu (cold mailing, cold calling


Skuteczny handlowiec – kogo zatrudnić do sprzedaży wychodzącej?
Jeśli Twoja firma potrzebuje nowej sprzedaży, bo dotychczasowe źródła leadów zaczęły wysychać, jednym ze sposobów na rozwiązanie tego problemu jest nowy handlowiec, który będzie szukał klientów samodzielnie. To dobry sposób, aby rozwinąć sprzedaż, jednak samo zatrudnienie handlowca nie rozwiąże wszystkich problemów. Co więc zrobić, aby wybrany handlowiec okazał się skuteczny? Aby tak się okazało, musisz