Blog
Skuteczna sprzedaż


Follow-up, czyli jak skutecznie przypominać o sobie leadowi?
Kiedy rozmawiam z osobami odpowiedzialnymi za sprzedaż w firmach, zadziwiająco często martwym punktem procesu jest ponowienie rozmowy z klientem. Dzieje się to na różnych etapach lejka. Handlowcom zdarza się nie przykładać do follow-upów zarówno w trakcie pozyskiwania leada, podczas otwartych negocjacji, czy po przegraniu szansy sprzedaży. Czy follow-up jest naprawdę taki ważny? We wszystkich tych


Czy to na pewno lead?
Wyobraź sobie, że jesteś sprzedawcą w sklepie z drogimi zegarkami. Do środka wchodzi elegancki mężczyzna w garniturze. Po chwili do sklepu wchodzi grupa dziesięciu roześmianych nastolatków w krótkich spodenkach. Do kogo podejdziesz najpierw i poświęcisz uwagę? Z kim chcesz porozmawiać o zegarku za 30 tys. złotych? Gdyby spojrzeć na tę sytuację tylko pod kątem liczby potencjalnych


Wskaźniki w kampaniach cold mailingowych – jak je czytać?
Tytułowe pytanie pada bardzo często podczas rozmów z potencjalnymi klientami. Także w tym artykule przejdziemy przez wszystkie statystyki dotyczące tego typu działań. Postanowiłem odpowiedzieć na to pytanie w formie artykułu, aby także firmy realizujące we własnym zakresie kampanie cold mailingowe mogły ocenić swoje działania. Dostarczalność (Deliverabilty) Najbardziej podstawowym wskaźnikiem w cold mailingu jest dostarczalność wiadomości.


Lead Response Time – co to jest i o co w tym chodzi?
Zdaje sobie sprawę, że tytuł tego artykułu dla wielu może być „kontrowersyjny”, czy wręcz „click baitowy”. Jednak rzeczywiście jest jeden sposób, przez który możemy znacznie utrudnić sobie cały proces sprzedaży. Chodzi o czas. Mówiąc wprost – szybkość kontaktu ze strony handlowca, ładnie nazywane też „Lead Response Time” (czas reakcji lub odpowiedzi leadowi). O co chodzi


Jak zwiększyć skuteczność pierwszej rozmowy handlowej?
Proste rozwiązania w sprzedaży często dają najlepsze efekty, a metoda którą poniżej przedstawię, należy do jednej z najprostszych i najskuteczniejszych jakie istnieją. Korzystając z niej, w prosty sposób: Określisz, którymi leadami zająć się w pierwszej kolejności, a które z miejsca odrzucić; Uporządkujesz swoją rozmowę handlową; Zabezpieczysz się przed zapomnieniem o kluczowych pytaniach; Zwiększysz skuteczność procesu


Jak napisać dobrą wiadomość otwierającą sprzedaż?
O tym, że napisanie skutecznego maila do potencjalnego klienta nie jest łatwe, wie każdy, kto choć raz stał przed stworzeniem wiadomości otwierającej sprzedaż. Jak zacząć, żeby przykuć uwagę? Jak zakończyć, żeby dostać pozytywną odpowiedź? Być może zdarzyło Ci się zadać sobie tego typu pytania. Piszę teksty otwierające ponad 5 lat, obserwuję i porównuję ich skuteczność


Czy zrobimy sprzedaż samym mailem?
Często podczas rozmów z klientami pojawia się temat tego na czym dokładnie polega cold mailing. Niektóre osoby pytają wtedy, czy jesteśmy w stanie zrobić sprzedaż samym mailem? Odpowiedź brzmi: oczywiście, że nie. Podczas procesu sprzedaży musi pojawić się telefon lub spotkanie, i rozmowa z handlowcem. Odpuśćmy na chwilę myślenie w kategoriach „cold mail = sprzedaż”.


Od cold maila do dealu w pięciu krokach
Umówiłeś rozmowę handlową dzięki cold mailowi? Świetnie, ale to dopiero początek drogi do zamknięcia sprzedaży. Jest wiele czynników, od których zależy powodzenie rozmów z klientem, a jednym z nich, który rozłożymy na czynniki pierwsze w tym artykule, jest proces. Uprzedzam na starcie: nie odkryję Ameryki, a Ty prawdopodobnie znasz dobre praktyki, które wymienię poniżej. Mimo


Outbound i inbound – czym się różnią?
Jeśli czytasz ten tekst, bo “inbound” i “outbound” nie są dla Ciebie jasne, to mam dobrą wiadomość: nie jesteś jedyny/jedyna. Oba terminy są powszechnie stosowane przez marketingowców, ale nie przebiły się do świadomości ludzi biznesu w Polsce. Co więcej, możliwe, że tak jak Pan Jourdain w komedii Moliera zdziwił się, że od 40 lat mówi