Blog
Zarządzanie sprzedażą

Jak rozwijać umiejętności sprzedażowe handlowców?

Zastanawiasz się jak zwiększyć sprzedaż Twoich produktów i usług? Masz na to przynajmniej kilkanaście sposobów, od zatrudnienia nowego sprzedawcy, przez działania z zakresu content marketingu, aż po wprowadzenie lead generation jako stałego elementu firmowej strategii. Możesz też zainwestować swój czas i pieniądze w pracowników, którzy już są na pokładzie firmy i są w stanie zadbać

Najczęściej pomijane obszary, które zwiększają sprzedaż

Jeśli chcesz, by Twoja firma zdrowo rosła i generowała zyski, to musisz zwiększyć sprzedaż; zarówno ilościowo (sprzedawać więcej), jak i jakościowo (sprzedawać drożej, na większych marżach).  Dzisiaj przyjrzymy się obszarom, które być może pomijasz w swojej firmie, a które bezpośrednio przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży i/lub rentowności. Obsługa klienta: dosprzedaż i polecenia Jeśli chcesz zwiększyć

Jak branża klienta wpływa na sprzedaż wychodzącą?

Aby outbound przyniósł oczekiwane wyniki, musisz być ekspertem w dwóch kwestiach. W przedstawianiu mocnych stron swojej firmy oraz w rozwiązywaniu problemów klienta.  Nie oznacza to jednak, że musisz znać bolączki każdej z firm, z którą chcesz się skontaktować. Firmy działające w jednym sektorze zazwyczaj borykają się z podobnymi wyzwaniami. Ich wychwycenie będzie wymagało od Ciebie

3 książki, które pomogą Ci ze sprzedażą i biznesem

Książki o sprzedaży i biznesie, które Ci pomogą

Dzisiaj jest 9 sierpnia, czyli Dzień Miłośników Książek. Z tej okazji przygotowałem dla Was trzy książki o sprzedaży i biznesie, które według mnie powinien przeczytać każdy pracownik związany ze sprzedażą, zwłaszcza wychodzącą.  Tytuły te trafiły do mnie, bo są praktyczne i merytoryczne. Bez lania wody, napisane od praktyków dla praktyków, trafiające do zdrowego rozsądku. Jeśli

Dlaczego moi handlowcy nie pozyskują nowych klientów?

Dlaczego moi handlowcy nie pozyskują nowych klientów?

Wyobraźmy sobie dwie sytuacje biznesowe, w której główne role mają handlowcy: 1. Zespół sprzedażowy liczy 8 osób, firma nie dostaje wiele zapytań organicznie (z poleceń czy strony internetowej). W dodatku każdy sprzedawca obsługuje obecnych klientów i samodzielnie szuka nowych leadów. 2. Zespół sprzedażowy liczy 3 osoby, ale jej marketing działa prężnie i miesięcznie generuje 30

Kim jest presales i kiedy go zatrudnić?

Kim jest presales i kiedy go zatrudnić?

 Jeśli sprzedaż w Twojej firmie stoi lub nie rośnie tak szybko jak by mogła, możesz sięgnąć po różne narzędzia: zatrudnić kolejnego handlowca, zwiększyć budżet działań marketingowych, skorzystać ze wsparcia agencji sprzedażowej…   W firmie może jednak pojawić moment, w którym generowanie nowych leadów nie przełoży się na nowy biznes, bo handlowcy nie mają czasu na ich

Jakiego handlowca zatrudnić do sprzedaży wychodzącej?

Skuteczny handlowiec – kogo zatrudnić do sprzedaży wychodzącej?

Jeśli Twoja firma potrzebuje nowej sprzedaży, bo dotychczasowe źródła leadów zaczęły wysychać, jednym ze sposobów na rozwiązanie tego problemu jest nowy handlowiec, który będzie szukał klientów samodzielnie. To dobry sposób, aby rozwinąć sprzedaż. Co jednak zrobić, aby wybrany handlowiec okazał się skuteczny?  Aby tak się okazało, musisz dopasować jego dotychczasowe doświadczenie do rodzaju klientów, których

Jak przypominać o sobie leadowi?

Follow-up, czyli jak skutecznie przypominać o sobie leadowi?

Kiedy rozmawiam z osobami odpowiedzialnymi za sprzedaż w firmach, zadziwiająco często martwym punktem procesu jest ponowienie rozmowy z klientem. Dzieje się to na różnych etapach lejka. Handlowcom zdarza się nie przykładać do follow-upów zarówno w trakcie pozyskiwania leada, podczas otwartych negocjacji, czy po przegraniu szansy sprzedaży. Czy follow-up jest naprawdę taki ważny?  We wszystkich tych

lead-response-time

Lead Response Time – co to jest i o co w tym chodzi?

Zdaje sobie sprawę, że tytuł tego artykułu dla wielu może być „kontrowersyjny”, czy wręcz „click baitowy”. Jednak rzeczywiście jest jeden sposób, przez który możemy znacznie utrudnić sobie cały proces sprzedaży. Chodzi o czas. Mówiąc wprost – szybkość kontaktu ze strony handlowca, ładnie nazywane też „Lead Response Time”. O co chodzi w Lead Response Time? Wyobraź

Scroll to Top