Cold mailing
Cold mailing is creating custom-fit messages and sending them to the e-mail box of potential customers. With it, you can in short period of time reach many potential clients, make relationships with them, and sometimes – cooperation. We use this method for many years and we know that it’s the best.
What is cold mailing?
Cold mailing is creating precisely defined messages and sending them to the e-mail box of potential customers. The purpose of a cold email campaign is to establish a business relationship or sell a service or product.
Cold mailing examples
This is usually the company’s first attempt to contact a client, so content is a very important element of cold email. The message must be distinguished by a very precise adaptation to the recipient’s needs. One of the most important stages in the campaign implementation process is getting to know your target group. Without it, our e-mails will be skipped or start landing in SPAM with no effect.
When can you use cold mailing?
Always. A well-planned cold mailing campaign is effective regardless of the stage of development or the size of the company.
A cold mailing campaign is one of the marketing methods that does not require a large financial contribution, but if done well, it is very effective. Therefore, it is worth starting your marketing activities with it, as it can bring positive results.
How can we help you create cold mailing campaign?
- We will create and develop a target audience for you. We will analyze their needs, expectations and interests so that the message can be personalized as much as possible. We know that this is the key point of the campaign, which is why we attach great importance to it.
- We will write unique e-mail content. Based on the profiles of target customers, our professionals will create texts that will be effective and tailored to individual recipients.
- We will supervise conversions obtained from cold mailing and create a database with all leads from the campaign. Thanks to this, you will gain contacts to people interested in your offer and you will be able to start real cooperation with them.
Read out latest entries


GetSales’ manifesto
W pozyskiwaniu leadów nie chodzi o leady… chodzi o sprzedaż. To chyba jasne, nie? Często klienci wspominają, że muszą przecież sprzedać na leadach od nas, żeby koszty kampanii się zwróciły z nawiązką. Agencje lead generation powinny wspierać klientów w dojściu do podpisania umowy. Powinniśmy być jak lekarze, którzy krok po kroku dochodzą do wyleczenia pacjenta. Uważam,


Agencja wsparcia sprzedaży czy nowy handlowiec
W większości firm, zdarzają się okresy, gdy sprzedaż nie jest zadowalająca. Powody mogą być naprawdę różne, poczynając od okresu przestoju, przez trudności w branży, a kończąc na braku strategii pozyskiwania leadów sprzedażowych. Wiele firm podczas szukania rozwiązania problemu decyduje się na zatrudnienie handlowca. Choć są sytuacje, w których nowy handlowiec jak najbardziej się sprawdzi, to


10 najchętniej czytanych tekstów w 2022 roku
Początek roku to idealny moment nie tylko na planowanie i obieranie nowych celów, ale także na podsumowania związane z ubiegłym rokiem. Z tego powodu przygotowaliśmy dla Was listę 10 tekstów z naszego bloga, które były najchętniej czytane w 2022 roku. Jeśli jeszcze ich nie znacie to jest to szansa, by do nich wrócić i wyciągnąć