Cold mailing

Cold mailing is creating custom-fit messages and sending them to the e-mail box of potential customers. With it, you can in short period of time reach many potential clients, make relationships with them, and sometimes – cooperation. We use this method for many years and we know that it’s the best.

What is cold mailing?

Cold mailing is creating precisely defined messages and sending them to the e-mail box of potential customers. The purpose of a cold email campaign is to establish a business relationship or sell a service or product.

Cold mailing examples

This is usually the company’s first attempt to contact a client, so content is a very important element of cold email. The message must be distinguished by a very precise adaptation to the recipient’s needs. One of the most important stages in the campaign implementation process is getting to know your target group. Without it, our e-mails will be skipped or start landing in SPAM with no effect.

When can you use cold mailing?

Always. A well-planned cold mailing campaign is effective regardless of the stage of development or the size of the company.

A cold mailing campaign is one of the marketing methods that does not require a large financial contribution, but if done well, it is very effective. Therefore, it is worth starting your marketing activities with it, as it can bring positive results.

How can we help you create cold mailing campaign?

  • We will create and develop a target audience for you. We will analyze their needs, expectations and interests so that the message can be personalized as much as possible. We know that this is the key point of the campaign, which is why we attach great importance to it.
  • We will write unique e-mail content. Based on the profiles of target customers, our professionals will create texts that will be effective and tailored to individual recipients.
  • We will supervise conversions obtained from cold mailing and create a database with all leads from the campaign. Thanks to this, you will gain contacts to people interested in your offer and you will be able to start real cooperation with them.

Let’s talk about how we can improve your sales

Read out latest entries

Jak dobierać produkty i usługi do kampanii cold mailingowej?

Sukces kampanii lead generation zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest odpowiednio dobrany produkt lub usługa. Aby potencjalny klient zdecydował się na ich zakup, muszą one odpowiadać na jego potrzeby, rozwiązywać jego problemy lub być dla niego po prostu atrakcyjne. W przeciwnym wypadku, nasz cold mailing może okazać się nieskuteczny, a nasze działania będą tylko

cold mailing

Cold mailing jako skuteczne narzędzie w lead generation

Cold mailing to coraz bardziej doceniana metoda pozyskiwania nowych klientów. Przedsiębiorcom podoba się, że jest ona szybka, skuteczna i stosunkowo niedroga. W tym artykule omówimy jej wszystkie zalety i porównamy do innych popularnych metod lead generation. Lead generation — po co się to robi?  Pozyskiwanie leadów to coś, czego nie powinno się ignorować, nawet jeśli

Kampanie outboundowe – jak sprawdzać ich skuteczność?

Dostarczalność (Deliverabilty) UWAGA: Jeżeli posiadasz bardzo młodą domenę, warto odczekać minimum 3 miesiące, zanim rozpoczniesz pierwszą kampanię. W innym razie Twoja skrzynka może trafić na spam-listę. Jak powinno to wyglądać: Jak poprawić ten wskaźnik: Kupować narzędzia z aktualnymi bazami danych lub budować je na bieżąco samemu/zlecić to agencji outboundowej. Weryfikować poprawność maili przed wysyłką (np.

Scroll to Top

Newsletter
Bądź na bieżąco z naszymi artykułami oraz ofertą.