Jak dobierać produkty i usługi do kampanii cold mailingowej?

Sukces kampanii lead generation zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest odpowiednio dobrany produkt lub usługa. Aby potencjalny klient zdecydował się na ich zakup, muszą one odpowiadać na jego potrzeby, rozwiązywać jego problemy lub być dla niego po prostu atrakcyjne. W przeciwnym wypadku, nasz cold mailing może okazać się nieskuteczny, a nasze działania będą tylko generować koszty.

W tym artykule pokażemy Ci, w jaki sposób możesz zweryfikować, które z nich najlepiej sprawdzą się w danej kampanii. 

Jak wybrać produkt i usługę, którą warto promować w kampanii cold mailingowej?

Źle dobrany produkt, to taki, który nie wzbudza zainteresowania w odbiorcach, lub taki, który już posiadają, a jego wymiana nie jest konieczna. Wybierając go do swojej kampanii, należy być ostrożnym i rozważyć kilka czynników, które wypisaliśmy i wyjaśniliśmy poniżej.

Cena:

Przed startem kampanii należy obliczyć jej opłacalność. 

Koszt pozyskania leada w niektórych firmach jest wyższy, ale zysk, jaki przyniesie taki klient firmie, jest również wysoki. Za przykład możemy tu podać firmy z branży fotowoltaicznej. Trudno pozyskać im klienta, ponieważ mają dużą konkurencję, a rynek zbytu jest nasycony. Jednak pomimo wysokich kosztów, kampania jest nadal opłacalna, ze względu na zysk, jaki przyniosą nowi klienci.

Porównajmy to z firmą HRową, która pozyskuje tymczasowych pracowników dla firm. Odpowiedź na maila może uzyskać bardzo szybko, a umowę podpisać nawet w tym samym dniu. Natomiast zysk z pozyskania takiego pracownika będzie stosunkowo mały.

Decydując się na promowanie konkretnej rzeczy, rozważ, czy jej zakup, lub pozyskanie nowego klienta zwróci Ci koszty związane z kampanią. To ważne, abyśmy dobrze oszacowali wartość zysku, który może wygenerować dla nas cold mailing.

Użyteczność: 

Przygotowując się do kampanii, warto zastanowić się, jakie jest największe wyzwanie, z którym mierzą się Twoi potencjalni klienci. Jeżeli uda Ci się je zidentyfikować i znaleźć w swojej ofercie produkt, który na nie odpowiada, to strategię komunikacyjną masz już właściwie gotową. 

Kampania cold mailingowa będzie dużo skuteczniejsza, jeżeli będziesz promować usługi potrzebne danej grupie docelowej. Warto pamiętać, że czasami Twój produkt może rozwiązywać problem klienta, jednak on może nie zdawać sobie sprawy, że w ogóle taki problem ma. Wtedy kampania powinna na początkowym etapie skupiać się na uświadamianiu.

Rynek docelowy:

Różne kraje są na różnym etapie rozwoju gospodarczego. Pomimo że na polskim rynku coś wydaje się innowacyjne, za zachodnią granicą może to być już powszechne i często stosowane od lat.

Jeżeli za pomocą kampanii chcesz wejść na nowy rynek, warto najpierw zbadać czy nie jest już nasycony tym, co oferujesz. 

Konkurencja: 

Jeżeli masz dużą konkurencję i oferujesz popularny produkt, musisz wziąć poprawkę na to, że kampania będzie trudniejsza. Aby zwiększyć szanse na sukces, należy zacząć myśleć nieszablonowo, a nieraz zaryzykować np. zmianą formy. 

Gdy nie masz za wiele konkurencji, a Twój produkt jest właściwie nieznany, zastosuj inną strategię. Skup się na problemie, który Twój produkt może rozwiązać, a nie na tłumaczeniu, czym on jest. W tym celu możesz posłużyć się np. case study, w którym pokażesz, jak dzięki Tobie i kampanii cold mailingowej problem ich konkurencji zniknął.

Atrakcyjność: 

Analizując dane ze sprzedaży, łatwo zobaczysz, który produkt czy usługa są najchętniej kupowane przez Twoich klientów. 

Jeżeli Twoja baza mailingowe została stworzona na podstawie danych o obecnych klientach, to najlepiej sprzedawany produkt najpewniej będzie dobrym wyborem. 

Natomiast, jeżeli kampanię cold mailingową będziesz kierować do nowej grupy odbiorców (np. osoby z innego kraju, w innym wieku, inna branża), to Twój najpopularniejszy produkt wcale nie musi się sprawdzić. Warto wtedy dokładnie przeanalizować nową grupę docelową i wybrać produkt, który może jej się wydać najbardziej atrakcyjny.

Ilość gotowych materiałów:

Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, dobrze opracowane case study może się przydać podczas kampanii. Podobnie jak referencje od firm, z którymi współpraca się udała i nie mają nic przeciwko, aby użyć ich historii w komunikacji cold mailingowej z nowymi klientami. Na pewno zwiększy to pulę argumentów, dlaczego to właśnie od Ciebie powinni kupić.

W niektórych przypadkach sprawdzą się również nagrane wcześniej filmiki bądź webinary. Pod warunkiem, że są dobrej jakości i wnoszą jakąś wartość dla klienta.

Sezonowość:

Przy wyborze produktu lub usługi do kampanii, nie można zapominać o sezonowości branż. 

Jeżeli Twoja usługa pomaga firmom z branży e-commerce, skontaktuj się z nimi przed sezonem. To właśnie wtedy zastanawiają się, jak wprowadzić usprawnienia przed sezonem, a tym samym Twój cold mailing będzie najskuteczniejszy. 

Jeżeli prowadzisz agencje pracy tymczasowej i chcesz pozyskać nowych klientów z branży HoReCa, skontaktuj się z nimi w wakacje, kiedy pilnie potrzebują pracowników. 

Wybierając odpowiedni czas na kontakt, możesz zmaksymalizować swoje szanse na zamknięcie sprzedaży.

Czy są produkty, które się na pewno sprawdzą?

Nie ma gotowych rozwiązań i nie ma jednej rzeczy, która się na pewno sprawdzi, lub na pewno nie zadziała. Wszystko zależy od czynników wymienionych powyżej. 

Oczywiście, są usługi, które są na topie i łatwiej je obecnie sprzedawać, np. związane z marketingiem internetowym, pomocą dla e-commerce, czy nawet programy lojalnościowe. Jednak nawet sprzedając te usługi, nie masz gwarancji, że kampania przyniesie wysokie zyski. 

Z drugiej strony, może się zdarzyć, że niepozorny produkt klika się bardzo dobrze, i kampania cold mailingowa okazuje się wielkim sukcesem.

Co, gdy nie masz idealnego produktu?

Może się tak zdarzyć, że nie masz aktualnie w ofercie niczego, co by się wyróżniło na rynku. Nie jest to sytuacja bez wyjścia. W GetSales w takich wypadkach stawiamy na nieszablonową treść i nietypowe rozwiązania. 

Oryginalne podejście do tematu może zaintrygować odbiorców, co pomoże uzyskać ich uwagę i zainteresowanie tym, co oferujesz.

Jak ważny jest produkt dla sukcesu kampanii cold mailingowej?

Sukces kampanii można zawdzięczać zgraniu trzech czynników: produktu, grupy docelowej oraz treści. Ich zasługi można podzielić po równo.

produkt a cold mailing

Jeżeli masz fajny produkt, ale kiepską treść — kampania nie zadziała.

Jeżeli masz super produkt i super treść, ale źle dobraną grupę docelową — kampania nie zadziała.

Nieatrakcyjny produkt również może wpłynąć na niepowodzenie.

Warto pamiętać, że bardzo istotnym elementem sukcesu kampanii, nawet jeśli korzystasz z usług agencji outboundowej, jest Twoje zaangażowanie

Nieraz szybka burza mózgów ze specjalistami pozwoli rozwiązać napotkaną niedogodność i tym samym polepszyć wynik kampanii. 

Z doświadczenia wiemy, że zaangażowanie klienta od początku do końca kampanii diametralnie zwiększa szanse na jej sukces.

Co jeśli dalej nie masz pewności co wybrać?

Pamiętaj, że cold mailingu nie musisz robić samodzielnie, możesz zdecydować się na współpracę z agencją outboundową. W GetSales zajmiemy się:

  • Zbudowaniem bazy od zera, w której znajdą się tylko dobrane pod Ciebie kontakty
  • Stworzeniem skutecznych treści wiadomości
  • Wysyłką maili i follow upów
  • Analizą danych i raportowaniem

Pomożemy Ci także w wyborze odpowiedniego produktu bądź usługi. Nasi klienci otrzymują od nas specjalnie zaprojektowany test, który pozwala na zorientowanie się, co będzie najlepszą rzeczą do promowania w danej kampanii. Po teście, wyniki analizujesz wspólnie z naszymi ekspertami i podejmujesz decyzję.

Masz więcej pytań, skontaktuj się z nami!

O autorze

Mateusz Kaczmarek
Mateusz Kaczmarek
Customer Succes Manager odpowiedzialny za efektywny rozwój biznesowy klienta, jak i komunikacyjny workflow w agencji między sprzedażą a researchem. Po godzinach pracy fan angielskiej piłki, ruskich bań, fińskich saun i czeskiego piwa.
Scroll to Top

Newsletter
Bądź na bieżąco z naszymi artykułami oraz ofertą.